ZOEK BEHANDELAAR
klik hier

ZOEK WORKSHOP
klik hier

Carpaal Tunnel Syndroom (CTS)


Bij het carpaal tunnel syndroom (CTS) is een zenuw in je pols bekneld en dat levert pijnklachten op. Dit komt onder andere voor bij het verrichten van veel beeldschermwerk, zwaar tillen of zware spierbelasting. Het kan ook zo zijn dat triggerpoints (knoopjes in je spieren) voor soortgelijke klachten zorgen: het tintelende, pijnlijke en dove gevoel in de vingers en/of de hand kan dus verschillende oorzaken hebben.

Je kunt een kleine test uitvoeren die een indicatie geeft of de carpale tunnel overbelast is. Dat doe je op de volgende manier.

Lees meer
 

Tinnitus klachten verminderen


Tinnitusachtige klachten kunnen verergeren door stress en overmatig aangespannen spieren in de hals, nek en gezicht. Mogelijke oorzaken kunnen kunnen zijn; kaakklemmen, kauwgom kauwen of tandenknarsen. De volgende spierontspannende oefeningen kunnen helpen om de klachten te verminderen.

Lees meer
 

5 rek oefeningen voor de nek


Nekklachten, hoofdpijn of een stijve nek kunnen erg vervelend en pijnlijk zijn. Omkijken als je op de fiets zit of in de auto rijdt kan beperkt zijn. Met deze oefeningen wordt het snel weer soepel.

Lees meer
 

Doelen stellen / bewegen


Als je iets wil veranderen bij jezelf heeft dit tijd nodig. Vaak haken we snel af. In dit blog lees je hoe je nu succesvol nieuwe gewoonten aanleert.

Lees meer
 

Wat er allemaal verandert aan je zorgverzekering in 2019


Elk jaar veranderen de voorwaarden van je zorgverzekering en de wettelijke regels over wat je waar vergoed krijgt. Wat verandert er in 2019?

Lees meer
 

Gezond leven = Meer bewegen + Minder zitten


Zitten is relaxed. We doen het allemaal. En we doen het veel. Té veel. Dat blijkt uit onderzoek van Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) tussen 2001 en 2016: 1 op de 4 mensen wereldwijd beweegt te weinig.

Lees meer
 

Restless Legs Syndrome (RLS)


Heb jij vaak last van rusteloze benen? Dan heb je wellicht het Restless Legs Syndrome (RLS)

Lees meer
 

Sporten: doe het goedů


…met deze 7 lijfregels. Sporten en bewegen is goed voor je lichaam. Mits je het goed doet! Wil jij met sport en bewegen voorkomen dat je klachten krijgt? Of wil je voorkomen dat je klachten dóór je sport krijgt? Houd dan rekening met deze 7 lijfregels:

Lees meer
 

10 Behandelmethoden bij veelvoorkomende klachten


Welke typen behandelingen bestaan er allemaal? En belangrijker: welke helpen jou nu het best bij jouw klacht(en)?

Lees meer
 

8 Tips voor meer geluk en energie


IGelukkig worden door de schoonmaak, detoxen, vakantievoorpret en bosbaden. Dat werkt bij iedereen! Oók als je een hekel hebt aan de afwas, geen verre reis in het vooruitzicht hebt, midden in de stad woont en geen zin hebt in een detox-sapjeskuur.

Lees meer
 

Top 10 klachten


Iedereen heeft wel eens last van een klacht uit deze top 10. Therapeuten zien deze klachten dan ook wekelijks en soms zelfs dagelijks in hun praktijk. Waarom komen deze klachten zo veel voor? Wanneer ga je ermee naar de therapeut of huisarts? Wat gebeurt er als je er te lang mee blijft rondlopen? En tot slot: hoe makkelijk is het om de klacht te verhelpen? In dit shorttopic krijg je antwoord op al deze vragen.

Lees meer
 

5 x Je spieren opladen met energie


Je spieren makkelijk opladen (zónder intensief sporten)? Wil je meer energie in je lijf krijgen door je inwendige energiefabriekjes aan te wakkeren? Lees deze tips!

Lees meer
 

Geef je lichaam een gezondheidsboost met kou en focus


“Brr… het is fris! Even de verwarming een standje hoger zetten.” Doe dat eens niet en spring onder de koude douche. Voor je het weet omarm jij de kou net als Wim Hof, ‘The Iceman’.

Lees meer
 

Hoe rek ik veilig en effectief?


Hoe rek je de spieren veilig maar toch effectief? Lees eerst deze tips.

Lees meer
 

Wat is RSI?